Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Change it, czyli jak wrocławskie studentki i studenci mogą zmienić świat

float_intro: images/startujemy-CHANGE-IT-v6.jpg

Odzyskiwanie metali szlachetnych z elektroodpadów, aplikacja do nauki opartej na współpracy, narzędzie ułatwiające podejmowanie decyzji – to tylko niektóre projekty, które zakwalifikowały się do drugiej edycji konkursu “Change it - Impactful Innovation Challenge”. Zwycięskie drużyny otrzymają dofinansowanie na wdrożenie przedstawionych pomysłów w życie. Organizatorem konkursu jest Uniwersytet SWPS. Partnerami konkursu są: Credit Agricole, Mastercard i Politechnika Wrocławska (Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości).

pobierz pakiet 2

 

„CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” to konkurs na najlepszy projekt studencki z obszaru innowacji impactowych. Udział w inicjatywie to szansa na wdrożenie swojego autorskiego pomysłu na naprawę świata. Wyróżnione projekty stanowią odpowiedzi na poważne problemy społeczne i środowiskowe.

Trudno sobie wyobrazić sensowniejsze zajęcie, niż poprawianie ludziom życia. W każdej skali - od drobnej aplikacji do organizowania carpoolingu aż do zmian w postrzeganiu ludzi szukających schronienia w naszym kraju. Cieszę się, że dzięki innowacjom społecznym możemy brać w tych procesach udział - mówi prof. Tomasz Grzyb, Dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS.

Do drugiej edycji konkursu preinkubacyjnego „CHANGE IT – IMPACTFUL INNOVATION CHALLENGE” zakwalifikowały się różnorodne projekty. Swoje pomysły zgłaszały zespoły multidyscyplinarne złożone z osób studiujących na Uniwersytecie SWPS i Politechnice Wrocławskiej. Wśród finałowych tematów znalazły się:

  • innowacyjne rozwiązanie do stymulacji dedykowane dla dzieci z zaburzeniami czucia,
  • rozwiązanie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość w terapii,
  • innowacyjny system odzyskiwania metali ziem rzadkich z elektroodpadów,
  • system do nauki opartej na współpracy,
  • narzędzie wspierające racjonalne podejmowanie decyzji,
  • platforma wspierająca gospodarkę odpadami i recykling,
  • rozwiązanie zapobiegające problemowi marnowania żywności,
  • rozwiązanie wspierające rozwój na rynku artystek i artystów,
  • rozwiązanie wspierające mindfulness,
  • rozwiązanie dla osób z niepełnosprawnościami pozwalające łatwiej poruszać się po mieście.

Organizatorem konkursu jest Uniwersytet SWPS.

Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu jest jednostką, która skupia interdyscyplinarny zespół prawników, dziennikarzy, komunikologów i projektantów graficznych. Ponieważ innowacje powstają na styku dziedzin i dyscyplin - coś, co na pierwszy rzut oka nie pasuje, tworzy w rezultacie nową jakość - nie mogliśmy sobie odmówić uczestnictwa w tak ciekawej inicjatywie - mówi Prof. Monika Lewandowicz-Machnikowska, Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu.

W konkursach dotyczących pomysłów startupowych, kluczową kwestią jest udział biznesu. W projekcie skupiamy się także na rozwoju innowacji odpowiadających na problemy społeczne w oparciu o nowe technologie. To podejście zdecydowało o zaangażowaniu partnerów strategicznych takich jak bank Credit Agricole, Mastercard oraz Politechnika Wrocławska. Dzięki takiemu wsparciu finałowe zespoły mają dostęp do najlepszych ekspertek i ekspertów z obszarów niezbędnych do rozwoju każdego młodego pomysłu.

Zobowiązania związane ze środowiskiem, społeczeństwem i ładem korporacyjnym są jednym z trzech filarów strategii biznesowej banku Credit Agricole. Zdajemy sobie sprawę, że rola sektora finansowego we wdrażaniu i rozwijaniu kwestii ESG jest wyjątkowa, ale sprostanie celom zrównoważonego rozwoju jest bardzo trudne. Nie da się ich osiągnąć bez współpracy międzysektorowej oraz innowacji. Dlatego zostaliśmy partnerem tego konkursu. Widzimy w nim nie tylko wartość relacyjną, ale również szansę na rozwiązanie namacalnych problemów społecznych i środowiskowych. Chętnie włączamy się w rozwijanie pomysłów zgłaszanych przez młodych ludzi i chętnie podzielimy się naszą wiedzą ekspercką. Tylko wspólnie mierząc się z wyzwaniami współczesnego świata możemy rozwiązać największe problemy - podkreśla Jędrzej Marciniak, wiceprezes Zarządu banku Credit Agricole.

Zespoły, których projekty zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu, pod okiem mentorów i mentorek, w ciągu kolejnych miesięcy, będą dopracowywać pomysł. Kolejne spotkania z ekspertami dotyczyć będą: ochrony własności intelektualnej, segmentacji rynku, umiejętności analizy użytkowników i budowania person, definiowania propozycji wartości, analizy konkurencji, umiejętności budowania modeli biznesowych oraz prezentacji sprzedażowych.

W części finałowej uczestniczki i uczestników czekają pięciominutowe, indywidualne spotkania z ekspertkami i ekspertami branżowymi podczas sesji speed dating. Na zakończenie zespoły przygotują także raport podsumowujący prace projektowe wraz z planem i harmonogramem dalszych działań. Ostateczną wersję projektów studenci zaprezentują podczas finałowej sesji pitchingowej przed komisją oceniającą. Podczas Pitching Day, przedstawiciele zespołów wygłoszą pięciominutowe mowy sprzedażowe (elevator pitch), a po każdej nastąpi seria pytań ze strony komisji oceniającej.

Innowacje stanowią część DNA Mastercard. Jesteśmy przekonani, że w dużej mierze to od nich zależy nasz współczesny świat, a także przyszłość. Szczególnie bliskie są nam innowacje społeczne. To właśnie one mogą stanowić odpowiedź na istotne problemy, z jakimi współcześnie zmaga się świat . Mastercard od lat wspiera ambitnych innowatorów, którzy swoimi pomysłami przecierają nowe szlaki. Angażując się w konkurs Change It Impactful Innovation Challenge stawiamy na młodych dostarczając im narzędzia do rozwoju i umożliwiając wdrożenie autorskich pomysłów w życie- mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju produktów i nowych platform płatniczych w Europie Centralnej w Mastercard.

Zwycięskie zespoły otrzymają nagrodę finansową przeznaczoną na dalszą realizację projektu i wzmacnianie kompetencji biznesowych.